Kantoor en one-stop-shop onder één dak

Coöperatie Growers United bouwt samen met haar merken Green Diamonds, Paprico, Prominent, Purple Pride en SweetPoint een nieuw gezamenlijk kantoor en verpakkingscentrum waar de tomaten, aubergines, zoete puntpaprika’ en komkommers straks onder één dak worden verpakt naar wens van de klant. De inrichting van het nieuwe pand is volledig gericht op een snelle en efficiënte verwerking van onze versproducten. Daarnaast realiseert Growers United een one-stop-shop voor de klant.

29 mei is symbolisch de eerste paal geslagen. Het nieuwe pand moet eind 2020 gereed zijn voor gebruik.

Food en Health wordt ook op de huishoudbeurs een steeds belangrijker thema. SweetPoint en PapriCo zien dit als een mooie kans om de (punt) paprika onder de aandacht te brengen en te laten zien hoe gezond deze vruchtgroenten nu eigenlijk zijn. Zeker over de puntpaprika hebben veel consumenten vragen. Andere hebben zelfs nog nooit van de puntpaprika gehoord. Daarom zullen alle VIP goodiebags voorzien worden van een CuliQueen zoete puntpaprika verpakking, zodat bezoekers deze kunnen proeven. Ook zijn we op het evenement met als doel om kinderen meer groenten te laten eten.

Kinderen eten te weinig groenten

Het voedingscentrum heeft een aantal richtlijnen opgesteld gekeken naar de aanbevolen hoeveelheid groenten, fruit en vis. Als we naar groenten kijken, zouden kinderen van 1 tot 4 jaar 50 -100 gram groente moeten eten, kinderen van 4 tot 9 jaar 100 -150 gram en kinderen van 9 tot 12 jaar 150 – 200 gram. Wat blijkt? De helft van de kinderen van 1 tot 4 jaar eten voldoende groenten, maar hoe ouder ze worden hoe moeilijker het wordt. Zo eet in de leeftijd van 4 tot 9 jaar maar 4 op de 10 kinderen genoeg groenten en bij de kinderen van 9 tot 12 jaar slechts 2 op de 10.

Leuk en gezond

Als vruchtgroentenproducent  voelen wij ons verantwoordelijk om mee te denken over dit probleem. Daarom hebben SweetPoint en PapriCo een initiatief opgezet: spelen met je eten, het mag! Het bestaat uit een boekje met vijf leuke en creatieve recepten voor traktaties, lunches en tussendoortjes die vol zitten met gezonde voedingsstoffen. Op deze manier willen we laten zien dat het mogelijk is om kinderen op een leuke manier groenten te laten eten. Op donderdag 21 februari zal tijdens de Huishoudbeurs in de Happy & Healthy workshopruimte, Hal 12 stand 12.320, een presentatie worden gegeven over spelen met je eten, het mag!

 

SweetPoint en PapriCo zijn lid van Coöperatie DOOR U.A. Deze coöperatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van de producten van haar leden.

6,7 en 8 februari staan we met Coöperatie Growers United op de fruit Logistica. Let op! Dit jaar kan je ons vinden op een nieuwe plek: hal 1.2 stand c-03. We kijken er naar uit om onze kleurrijke en veelzijdige wereld van groenten te laten zien en proeven onder begeleiding van onze food designer: Bram Dekkers. We sluiten de beurs af met een gezellige borrel op donderdag vanaf 16.00 uur.

Tomaten in een plastic bakje, komkommers verpakt in folie en paprika’s in een flowpack. Kijk in het AGF-schap en je ziet veel producten verpakt in plastic. Om mee te denken in deze discussie is er bij Coöperatie Growers United een werkgroep ‘duurzaam verpakken’ opgericht.

Vermindering van plastic

Vermindering van plastic blijkt in de praktijk ontzettend moeilijk. Hoe komt dat toch? We vinden het belangrijk om iets te doen aan de grote plastic massa die er elk jaar wordt geproduceerd en weggegooid, maar aan de andere kant hebben we ook te maken met uitdagingen als de versheid van het product, hygiëne en gemak vanuit de consument. Uit een onderzoek van IRI komt naar voren dat de shopper van de toekomst kiest voor:

  • Meer lokale merken/producten (34%)
  • Kwalitatief betere producten (32%)
  • Minder plastic verpakkingen (25%)

De consument/shopper is dus steeds bewuster bezig met wat hij of zij in de winkel koopt.

Samenwerken

Als leverancier van zoete puntpaprika voelt SweetPoint, dat onderdeel is van coöperatie Growers United, zich verantwoordelijk voor het plastic dat zij op de markt brengen en is zich bewust dat niet elk alternatief bij elk verkoopkanaal werkt. Door de vraag naar minder plastic vanuit service providers en retailers zijn we eind november in samenwerking met The Greenery bij een Duitse retailer gestart met twee stuks zoete puntpaprika omwikkelt met een banderol in plaats van het product te verpakken in een zak. Hierdoor wordt 90 procent van het plastic per verpakking gereduceerd. Ook voor andere partijen ontwikkelen we (proactief) verpakkingen met minder plastic.

Hier geeft het onlangs verschenen onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu antwoord op. De AGF branche zet zich continu in om de groenteconsumptie te verhogen. En met succes! Uit het onderzoek blijkt dat er een groei van 131 gram naar 134 gram groente is per dag. Benieuwd wat en wanneer de Nederlander verder eet? Lees hier het hele onderzoek.

Om dit te stimuleren krijgen zo’n 150 huisartsen en verpleegkundigen, die patiënten met Diabetes type 2 hebben gestimuleerd hun leefstijl te veranderen, een groentenpakket overhandigd. Door het eten van vers en onbewerkt voedsel hebben hun patiënten de ziekte zelf kunnen ‘omkeren’. Lees hier verder

17 oktober zit de CuliQueen in The Fitbox. Waarom? Naast bewegen wordt gezonde voeding steeds belangrijker. Vooral bij de millennials van deze tijd speelt een gezonde levensstijl een belangrijke rol.

 The Fitbox

De box wordt exclusief verzonden naar meer dan 100 fitness and health social infuencers en naar bijna 50 redacteuren van vakbladen, vrouwenmedia en health and fitness magazines.

 Bekendheid puntpaprika

De (zoete)puntpaprika is nog een relatief onbekende vrucht bij de consument in vergelijking met de ‘’normale’’ blokpaprika. Door de eigenschappen van de puntpaprika kan deze Royal Health een mooie rol spelen bij een lekkere en toch gezonde levensstijl. Wist jij bijvoorbeeld dat:

  • De CuliQueen puntpaprika veel zoeter is dan een gewone paprika.
  • De CuliQueen puntpaprika een dunnere schil heeft, waardoor deze snel gaar is.
  • Een CuliQueen puntpaprika meer vitamine C bevat dan 4 sinaasappels.
  • De CuliQueen puntpaprika goed is voor het gezichtsvermogen, het afweersysteem en het functioneren van de hersenen.
  • De CuliQueen puntpaprika 100% Planet Proof is dus maximaal duurzaam wordt geteeld.

De puntpaprika biedt naast de bestaande paprika een welkome toevoeging met meer variatie en meer smaak. Via The Fitbox willen we millennials in aanraking laten komen met deze (zoete)puntpaprika, informeren en de veelzijdigheid van dit product laten zien met smaakvolle inspiratie voor in de keuken.

We kunnen dus wel spreken van een Royal Health!

Op zoek naar inspiratie? Download het receptenboekje op www.culiqueen.nl

Dat staat in de handleiding die de Vereniging Arts en Leefstijl -voorheen Arts en Voeding- en het Langerhans Instituut hebben opgesteld voor huisartsen om medicatie af te bouwen van diabetes type-2-patiënten. Met een dieet en goede leefstijl kunnen deze patiënten in veel gevallen stoppen met hun medicijnen. Lees hier verder.

Onze puntpaprika is lekker, dat is duidelijk. Lekker makkelijk, want je maakt ze zo klaar. Lekker veelzijdig, want ze passen in bijna elk gerecht op elk moment. Lekker fris, lekker knapperig en natuurlijk lekker zoet!

Puntje Puntje Puntje

Veel consumenten eten de ‘’normale’’ paprika, maar kennen de puntpaprika niet. Ze denken dat het een grote pittige peper is of weten niet hoe ze deze moeten bereiden. Om de consument een handje te helpen hebben we met supermarktketen Deka en Dirk een actie opgezet om de veelzijdigheid van de CuliQueen te laten zien. Met de actie ‘’Puntje Puntje Puntje’’ willen we shoppers inspireren en verleiden om de puntpaprika’s van SweetPoint eens te proberen als lekkere, veelzijdige en gezonde optie voor verschillende eetmomenten.

Receptinspiratie puntpaprika

Deze week worden er drie recepten op onze CuliQueen verpakking gecommuniceerd: een lekkere snack van puntpaprika dippers met groene kruidenolie en cashewdip, een Pastasalade met tomaat en mozzarella en een hoofdgerecht van gepofte, gevulde puntpaprika met dressing van gele (punt) paprika. Op deze manier kunnen de shoppers gelijk aan de slag!

De CuliQueen paprika

De CuliQueen is een volzoete, sappige paprika en bevat nauwelijks zaad. Het zoete karakter van deze paprika komt goed naar voren als je haar met soortgenoten vergelijkt. Dit komt door het hogere natuurlijke suikergehalte. Paprika’s zijn heel gezond en de CuliQueen is dat in overtreffende trap: ze bevat maar liefst vier keer zoveel vitamine C als een sinaasappel.

Benieuwd naar andere recepten met CuliQueen? Download dan hier het receptenboekje met heerlijke en verrassende recepten.